Zapotrzebowanie na wyszukiwanie stale rośnie. Dzięki niemu ludzie mogą w ciągu kilku minut załatwić swoje bieżące sprawy – zrobić zakupy, dokonać przelewu, skontaktować się z innymi ludźmi. W przeciągu kilkunastu lat zmienił się nasz sposób życia i interakcji między ludźmi. W ubiegłym wieku aby zdobyć wiedzę należało odwiedzić bibliotekę, skorzystać z katalogu książek i ręcznie wyszukać woluminów. Ten proces pochłaniał nasz czas.

Cała odpowiedzialność za zapewnienie szybkiego, dokładnego i skutecznego wyszukiwania spada dziś na wyszukiwarkę. Jeżeli nie jest ona dość szybka lub jej wyniki nie są trafne, użytkownicy odwrócą się od niej i poszukają innego rozwiązania. W konsekwencji twórcy wyszukiwarek inwestują mnóstwo czasu, energii i kapitału w ciągłą poprawę trafności wyników.

Oferta pozycjonowania

Wyszukiwanie jest bez wątpienia najlepszym i najważniejszym sposobem dotarcia do konsumenta. Gdy pojmiesz, w jaki sposób użytkownik – a w szerszej perspektywie Twoja nisza rynkowa – używa wyszukiwarki, będziesz w stanie do niego dotrzeć i utrzymać go jako swojego klienta. Naszym celem jest zapewnienie Tobie przewagi nad konkurencją. W pierwszej kolejności zaplanujemy strategię marketingową wokół SEO, następnie wdrożymy do Twojej strony rozwiązania przyjazne wyszukiwarkom.

Do kogo jest ona skierowana?

Miejsce Twojej strony w rankingu wyszukiwani ma duży wpływ na ruch, który Twoja witryna otrzyma. Badania na wagą SERP zwracają różne rezultaty, lecz wszystkie są zgodne co do tego, że korzyści z wysokiej pozycji są znaczne. Razem z nami awansujesz na wyższą, zauważalną pozycję w naturalnych wynikach wyszukiwania.

Z naszej oferty skorzystać mogą zarówno Ci, którzy posiadają swoją stronę i chcą za pomocą sieci trafić do szerszej grupy klientów, jak również osoby lub firmy stawiające pierwsze kroki na rynku internetowym.

1. Diagnoza istniejącego modelu rozwiązania oraz doradztwo w zakresie planowanych zmian

Audyt już istniejącej witryny jest często pierwszym krokiem w wykonaniu strategii SEO. Należy mu poddać zarówno wersję przeznaczoną dla urządzeń mobilnych, jak i dla komputerów stacjonarnych. W procesie tym należy sprawdzić m.in. czas ładowania strony, jej użyteczność, przyjazność dla urządzeń mobilnych, sprawdzenie kondycji witryny z perspektywy wyszukiwarek oraz ocenić treść serwisu.

Nie ma czegoś takiego jak szablon strategii SEO i z tego względu wszystkie strony zaangażowane w optymalizację wyszukiwania powinny się cieszyć. Dynamiczna natura marketingu wyszukiwania wymaga ciągłej pilności. Przebadanie kontekstu, w którym biznes operuje, nie wystarczy. Wykorzystanie tej samej strategii SEO w przypadku dwóch konkurujących ze sobą firm może okazać się mało wydajne.

Przy definiowaniu strategii SEO powinno się odpowiedzieć na wiele pytań, w tym:

  • Jaki jest docelowy rynek i co dana organizacja ma promować?
  • Jak wypada ona na tle konkurencyjności?
  • Jaka jest lub jak powinna wyglądać struktura strony?
  • Co powinno wchodzić w skład treści witryny i jaki powinien być ich nowy harmonogram tworzenia?

Nie bagatelizuj wagi dobrego planu SEO. Traktowanie go pobieżnie i niepoważnie sprawi, że nie zmaksymalizujesz wyników biznesowych swojej firmy.

2. Tworzenie nowej lub edycja istniejącej strony z uwzględnieniem rozwiązań przyjaznym wyszukiwarkom

Optymalizacja wyszukiwania powinna zostać zintegrowana ze strategią rozwoju witryny tak szybko, jak się da, a zacząć należy od wyboru systemu zarządzania treścią (ang. Content Management System – CMS), zaplanowania architektury pojedynczych stron oraz stworzenia, zoptymalizowania i opublikowania treści. W przypadku istniejących już rozwiązań, zmiany należy wprowadzać z zachowaniem integracji witryny z aktualnymi wynikami wyszukiwania, tak aby nie utracić prowadzących do niej linków.

3. Poprawa pozycji strony w wynikach wyszukiwania i utrzymywanie jej na wysokim poziomie

Biznesowa strategia SEO powinna być brana po uwagę i wdrażana we wszystkich fazach rozwoju lub odświeżania projektu, jak również przez cały czas rozwoju witryny. Stałe badanie odzewu odbiorców jest konieczne, ponieważ sukces Twojego projektu jest określany wyłącznie przez to, czy udaje Ci się zrealizować własne cele.

Miną całe miesiące, nim podjęta decyzja przyniesie korzyści w postaci zwiększonego ruchu lub wyższej pozycji rankingowej. Jednym z najlepszych sposobów rejestrowania takich informacji jest tworzenie adnotacji w Google Analytics, za pomocą których można opisywać wybrane zdarzenia na osi czasu witryny. Mierzenie wyników zmian jest niezbędne, aby szybko zareagować w przypadku nagłych spadków w ruchu sieciowym. Ponadto na ich podstawie osoby odpowiedzialne za finanse będą mogły dowiedzieć się, w jaki sposób ich inwestycja w kampanię SEO się zwraca.

Koszt i wycena rozwiązania

Przygotowanie przyjaznej pod względem SEO architektury witryny wymaga uważnego przemyślania, planowania oraz komunikacji z uwagi na dużą liczbę czynników wpływających na sposób postrzegania Twojej witryny przez wyszukiwarki oraz wariacje sposobów skonstruowania serwisu.

Nie sposób wycenić tych czynności bez dogłębnej analizy środowiska, w którym przyjdzie rywalizować właścicielom stron z zastaną konkurencją. Gorąco zachęcamy do wypełnienia formularza, który ułatwi nam wycenienie naszych prac.

Podsumowanie i wnioski

Optymalizacja stron pod kątem wyszukiwarek to techniczna forma marketingu, w której jednakowe znaczenie mają tworzenie treści i odpowiednie wykorzystanie technologii. Wymaga to dużo pracy. Możliwe, że będzie trzeba poczekać na efekty, ale jeśli cierpliwie i mądrze będziesz stosować techniki SEO, zainwestujesz w wysoką jakość, stworzysz witrynę łatwą do zaindeksowania i zdobędziesz dobre linki, Twoje wysiłki zostaną sowicie wynagrodzone.